SYAITAN MUSUH KITA - ANAK ANAK IBLIS

Assalamualaikum semua! Hehe. Lama gila aku tak update blog. Bizi lah ngan final. Then balik rumah, rehat2 dulu. Bersihkan minda. Hehe. Okay. Korang tau kan yang student U, Politeknik, and segala jenis student ada yang dapat voucer buku RM200 tu kan? Aku pun tergolong dalam manusia yang dapat voucer tu ohkay! hehe. Ada one day tu, aku bawak parents aku gi kedai buku Popular dekat IOI Mall Puchong. Saja aku suruh dorang beli buku yang dorang nak. Ibu aku biasalah, beli buku masak2. Ayah aku beli buku Elektrik ape ke mende tah. AKu pulak beli komik Andai Dia di Cafe Ini, buku Syaitan Musuh Kita- Tak Kenal Maka Tak Benci, dah buku Yaasin yang kecil. Mudah dibawa ke mana2. :) Okay, apa yang aku nak bagitau , buku Syaitan Musuh Kita (SMK) tu best sangat! Harga dia only RM21.90. Berbaloi sangatlah dengan harga tu korang boleh dapat segala macam info tentang syaitan durjana tu. Ni aku bagi sikit isi yang ada dalam buku tu...


" ...Iblis duduk di singgahsana memberi arahan dan terima laporan daripada jin-jin kafir atau syaitan-syaitan yg berkhidmat dengan kerajaannya. Dia ada barisan menteri yang setiap satu menteri ada kerajaan sendiri yang bernaung di bawah Empayar Iblis Raya. 5 menteri kanan Iblis laknatullah itu terdiri daripada anak-anaknya sendiri.

1.TSABAR
   - Malaun ini dan seluruh penghuni kerajaannya selalu pergi kepada orang yg sdg susah, bermasalah, atau ditimpa musibah. Mangsa banjir, mangsa tsunami, mangsa kebakaran atau siapa2 yg kematian orang tersayang. Cara si malaun ini cuba sesatkan manusia ialah dengan menimbulkan sangka buruk pada Allah. Hingga orang2 ini jadi keluh kesah dan salahkan Allah atas takdir-Nya.
2. DASIM
   - Kononnya dia anak emas Iblis di wilayah kerajaannya. Si Dasim laknatullah ini berperanan mencerai beraikan ikatan perkahwinan. Iblis sangat benci, berang dan rasa dengki setiap kali ada manusia melafazkan ijab kabul. Kemuncak kejayaan syaitan Dasim laknatullah ini adalah bila suami isteri bercerai.

3. MASWATH
   - Anak Iblis yang ni misinya untuk mencipta dan menyebarkan pembohongan. Maswath laknatullah atau pegawai2 kerajaannya sentiasa membisikkan pembohongan, khabar angin, fitnah, atau berita palsu hingga tersebar luas di kalangan manusia. Tujuannya untuk memporak peranda, menimbulkan permusuhan dan sangka buruk sesama manusia.


4. AL-A'WAR
   - Si terkutuk ini dan konco-konconya ditugaskan khusus untuk membudayakan perbuatan zina. Mereka memudahkan laluan2 terjadinya keruntuhan moral dan zina. Bila zina berleluasa dan lahir anak2 luar nikah, maka rosak dan tidak keruanlah keturunan bani Adam. Gembiralah Iblis laknatullah.

5. ZALNABUR
   - Syaitan ini pula berkeliaran menghasut manusia hingga terjadi pertengkaran, caci-maki, perselisihan, dan bunuh membunuh. Tumpuan utama operasinya adalah di pasar2 atau tempat beli belah yang ramai manusia berkumpul.



So, inilah dia serba sedikit apa yang terkandung dalam buku Syaitan Musuh Kita. Cepat2 dapatkan di kedai buku. InsyaAllah, kalau rajin nanti, aku update lagi pasal buku ni ok :D

1 comment:

Anonymous said...

Hmm...mula mula iblis, lepas tu jadi syaitan, camana hubungannya dgn dajjal pula, aku tak berapa faham. Ada ustaz kata iblis-syaitan ni dah tubuh kerajaannya di dunia sekarang, di mana ye....