Rahsia di sebalik Bunga Ros



Hellooo !! Ada tak sesiapa di antara kalian yang pernah dapat bunga ros dari lelaki ? Atau pun pempuan ? But if pempuan tu lain macam lah pulak kan. Haha. Ok . Bunga ros setakat yang aku tau ada warna merah. Tu memang sah2 lah kan. Then ada jugak warna kuning, putih, hitam, pink,  orange. Lagi...aku tak tau hahaa.


Memberi makna cinta, penghormatan, keberanian, kesungguhan bekerja dan yang paling penting keikhlasan hati menyintai seseorang. Keunikkan pandangan lembut pada lapisan-lapisannya dapat menghangatkan suasana serta wangiannya yang emm menyentuh perasaan.  Si dia mencintaimu setulus hati dan ingin bersama selamanya.


Sifat ‘innocence’ dan keaslian,diam penuh muslihat, kegembiraan..serta untuk merakamkan rasa ambil berat pada seseorang...and if ada rasa cinta.. rasa cinta yang ada dalam dirinya adalah cinta sejati dan sesuci ros putih itu.



Ros hitam nie aku tak pernah nampak HAHA...so conclusion nya aku tak tau lah :D



Tanda pemulaan persahabatan. Jika si dia memberi bunga ini, bermaksud si dia ingin berkawan dengan anda. Haha. So kalau anda dapat ros ni, tak dapek lah peluang nak ber"cintan" dengan si dia -.- 



Kamu adalah cinta pertama si dia dan ini menjadi rahsianya sejak sekian lama. Maknanya anda adalah insan yang menjadi idamannya selama ini.


Melambangkan sesuatu yang tak tercapai atau mustahil. Jadi sila beri gambar bunga ros biru kepada orang yang tergila-gila pada anda tapi anda benci nak mampus kat si dia haha JAHAT ::

 

Bermaksud "aku bangga padamu" dan "aku ingin kamu". Warna yang hangat dan memberikan tenaga ini turut membawa maksud yang anda mengharapkan kebahagiaan dalam berpasangan. Happy ever after! Ros ini yang membawa rasa kebanggaan dan bertenaga.



Ros berwarna peach membawa maksud yang hampir sama dengan ros pink, iaitu melambangkan rasa syukur. Ia juga sesuai untuk diberi ketika menziarahi orang yang sakit sebagai tanda korang simpati terhadap si dia. Tapi tak bagi kat orang sakit pun tak apa, bagi kat kawan-kawan anda yang tengah bersedih. Tunjukkan sikit rasa simpati tu.


*tetibe teringat Nora Elena part bunga ros dalam but kereta -.-


No comments: