SALAM RAYA SALAM KEMERDEKAAN


  • (aku tak tau cara nak hilangkan titik ni, haha. So kita abaikan.) 

Assalamualaikum, hai kawan2 ! Korang sihat? Korang mesti tengah ceria skang kan. Aku tau sebab ape. Meh biar aku jawab. Sebab Syawal dah nak tiba kan?? Hehe. Aku pon eksaited. Mana taknye, xsabar nak mengenakan barang2 baru. Hehee! Tapi, ada juga yang sedih sebab bulan Ramadhan bulan yang penuh rahmat, bulan pengampunan, bulan keberkatan, hampir meninggalkan kita. Bulan ni kan banyak kelebihan. Banyak pahala dan ganjaran yang boleh kita kumpulkan dalam bulan Ramadhan bulan rahmat ni. So, no wonder ada sesetengah pihak yang sedih. Tapi, jangan sedih okay. Kita boleh bergembira di bulan Syawal, bulan kemaafan, mengeratkan silaturrahim antara manusia dan sanak saudara. Hooray!! BUT BUT,, jangan lupa pada yang tiada okay. Sama2 lah kita sedekahkan Yasin dan al-Fatihah kepada mereka, agar roh mereka dicucuri rahmat, terang benderang kubur mereka. AMIN. (sebak pulak aku)

Ok guys, come on!!(tepuk tepuk tangan) Forget it. Panjang bebenor intro aku. Aku just nak bagi WARNING and REMIND korang. (macam garang kan) Yelah, korang dah eksaited nak raya ni, korang lupa pulak pada Hari Merdeka. Jangan ingat Hari Raya je penting ye. Hari Merdeka pon penting sebab kalau kita tak merdeka, kita mungkin takkan dapat sambut bulan Syawal ni dengan meriah. So, jangan lupa laungkan MERDEKA pada 31 Ogos ini okay! Gimme five! Yeay. Good! So, untuk memudahkan kerja korang, kita buat 2 in 1. Macam ni. SALAM RAYA SALAM KEMERDEKAAN! Amacam, okay tak? Cun kann? Hehee. Okay lah, tu je yang aku nak share kat korang. Tata. Before that, a very nice kiss to all the readers. (mmuah) . Okbai.


pic ni aku cilok dari google


No comments: