PETUA KECANTIKAN


Haaa..Assalamualaikum to all readers. Today I would like to share with you guys about beauty. Nature beauty okay. I know, most of the girls out there want to looks cool and beauty all the times. So, let's read this. 



Okay, apa yang paling penting untuk tampak cantik adalah kebersihan. Kebersihan yang aku maksudkan kat sini adalah kebersihan alam sekitar. Yeah! Kalau alam sekitar kita bersih dan cantik, maka udara udara yang ada kat sekeliling kita pon bersih lah. Kita pon dapatlah hirup udara yang segar dan bersih. Haa, bila kita dah sedut dan hirup udara yang bersih tuu, maka..dalaman kita pon akan bersih, dan seterusnya luaran kita pon akan jadi cantik. Dah lah cantik, badan sihat pulak tu. Tak ke untung.. 2 IN 1 la gituu. Hehee. Haa, so camne nak bersihkan dan cantikkan alam sekitar ? Kita boleh amalkan 3R. Apa itu 3R ? 

Reduce, Reuse, Recycle! 

Haa, senang tak, senang tak ? Huhu. Aku ajar cara yang simple je. Lepas makan tu, buang dalam tong sampah, Jangan lah buang merata, menyusahkan pekerja2 kutip sampah je nak kena kutip sampah korang tu. Kesian dia kan. Huhu. Okay, itu je yang aku nak share kat korang!



*Jaga pemakanan juga dapat menjadikan diri kita lebih cantik dan sihat :)


No comments: