alahai..malangnya naseb aku hari ni =(


         Nak tau sebab ape aku tulis tajuk cenggituh? Sebab ada 2 benda yang malang bagi aku.
PERTAMA :    Aku, Faz, Najwa, Sheetah, n Fakira tunggu bus nak ke Mines kat depan fakulti. 

 
Bas kitorang satu tingkat je. hehe.

Kitowang tunggu pukul 12.30. Lebey kurang gitu lah. hehehe. Tunggu punya tunggu punya tunggu,,dah kul 1 pon bas xde. Tunggu lagi tunggu lagi. Eh eh...bas xde lagi. Dah pukul 2,,aku n kengkawan pon masih setia menanti bas Komuter. Dah ae cuaca panas, makan pun belum. Hei,,mmg bengang dah aku. Tapi xpe, aku relex lgi. Cool babeh. Padahal dalam hati nak sepak terajang pakcik bas uh! hahahaa. Hamikkk kau!!!!!!!!!   Mana taknye,,dah asyik nak melepak memonteng je kerjenye. Bila kasi kerja, xnak buat. Bila kerja xde, sebok mencari! *Ehheii,macam kena batang hidung aku sendiri lak.hahhha* Okayh. Sambung eh.

           Dah kul 3 uh..bas Komuter xmuncul2. So aku n yg laen nekad. Bas ke3, kalau xde gak, memang makan kat Foodcourt je ah. Ahha..Guess what!! bas ke3 pon still xde. Kitorang xnak mengalah lg ni. Tunggu lagi 3 bas. Hhaahaa. Xde jugak. nampak bas KPZ/KTP/K5, ahh..kitorang terus naek!! Yang si Fakira dah naek bas depan sebab dia kolej laen. okk,,bila kitorang dah naek bas uh, ada budak Cina kat bawah bg isyarat bas kat blakang bas kitorang uh bas Komuter. yeayy!!!! Punya lah eksaited. So kitorang rancang turun kat fakulti depan. Si Sheetah ni pun kol la si Fakira. Suruh turun sekali. Bila dah kol, si Najwa toleh blakang. Dia pelik, nape Chinese uh xnaek bas Komuter?? Sebab dak Cina uh kata dia pon nak naek bas Komuter?? Hhahhhahahahahaha. Aku ngan Faz,Najwa n Sheetah pon dah gelak2. Hahhahahahaahhhaa. Sebab ape? sebab pk Fakira!! Dia kan dah turun dari bas kolej dia. Semata2 nak naek bas Komuter yang kitorang cakap uhh. Kitorang mmg gelak habes td. hehheee. Saket powut eden ni ha golak2 ngn ekau sumo... So,,kesian kat Fakira , kitorang pun turun skali. Sekaligus nak makesure blakang uh bas ape. Tup tup..bas K10/K11 !!!!!! hahahahahahahahaha. Si Najwa tahan balek pakcik bas KPZ. Fakira pon terpaksa ah naek skali. Hahhhahahaaa. Memang lawak siod kalau korang tengok. Mana taknye,,,pakcik bas tu pon dah fening ngan kitorang. Kejap turun, kejap naek. hehhehee.

          Dah tu, bila bas da gerak...bas KOMUTER lalu depan2 mata kitorang! Lagi lah kitorang gelak. Hahahaha. Pastu sume dok sibuk tanya nak gi Mines tak. Nak patah balek ke hape? Hhahahaaaa. Termasuk ah ngn aku2. Bukan ape. Ekcited nak makan POPEYE!! Najwa kata sedap!!! hingga menjilat kaki! Heheheee. Ahh..so we decided to go to Mines by next week. Sebab dah lotih tunggu bas 3 jam td. Hehhee. So, aku yang dah lapar,,beli Marrybrown ngn Nasi Goreng Seafud. *Tamak bebenor kan* Dah makan, balek bilik.  Eh eh,,kunci bilik aku mana???

kunci bilik aku xbesar macam ni.


KEDUA : Haaa....Kunci bilik takde? Aku pun slongkar lah bag yang aku bawak ke kelas td. Tak jumpa2. Puas cari. Rumet plak kuar g Shoping kat Sungei Wang. Haddeeeess!! Aku terus gi bilik Faz dengan harapan nak tumpang sana. Then aku tetibe tringat nak mesej Kak Fiza,,rumet aku. RUmet Faz suh pakai hp dia kol Kak Fiza. Aku kol..Ni perbualan kami ..


Aku         : Salam kak. Fafa ni. Tadi ada nampak tak kunci bilik fa kat pintu?
Roomet: Wasalam. eh eh,,takde plak.Nape?
Aku         : Tak,,kunci bilik Fa trtinggal. Tadi waktu fa kuar pintu kunci ke tak eh?
Roomet: Tak silap akak tak kunci pun.
Aku         : Ala...okok. akak balek bila??
Roomet: hehehee.Lambat lagi.
(Aku mengeluh dah)
Roomet: Haaa...try mintak pejabat! cakap kunci tertinggal dalam bilik. Cakaplah roomate balek. hehehe. Dia mesti kasi punya, Tak marah.
Aku        : (Rasa lega) Okok. fa mintak. Thx.

Aku pon pegi pejabat. Mintak nak pinjam kunci. Seb bek dia tak marah. Dia just kata , "Ala..kesian kunci tertinggal ye. nah kunci. Nt pulang balek taw. Tak payah tulis dalam buku. akak percaya kat adik."
Heheee. Dia percaya akulah. So aku pun patah balek bilik. Bukak pintu. Cari kunci. Tapi takde. Aku mula nak nanges! Then, terserempak ngn Faz. Dia kata air xdek!!!! Halamakk.Masalah lagi. Haih. Ahhh...aku terus gi pejabat pulang balik kunci bilik. Dah ae ngah saket perut. Tak tau nape. Hmm..Balek bilik je..aku terus On lappy sebab nak cas hp. Then bukak almari dengan harapan kunci ada dalam almari. Tadaa....There's the key. I got it. Seb bek ko ade kunci,,kalau tak,,memang aku dah nanges dah kunci hilang!! Waaaa.....



4 comments:

amirulez said...

fa, buat la paragraph.. penat mata abg baca..

cik ngade ngade said...

hahahaahahahah....sampai skang rase nak gelak lagi bile tringat fakira... sian dia...
*blok tade air!!!! geram!!!!!!!!!!!

Fairuz Fazilah said...

@amirulez abang..yo le...dah buat. hehee. thx :))

Fairuz Fazilah said...

@cik ngade ngade agak ah. xleyy tahan...saket perot kot gelak. ahahahahahha!!!